O tym, jak ważna jest suplementacja aminokwasów wie każdy kto w poważny sposób podchodzi do regularnych treningów. To właśnie dzięki nim można rozbudować naszą masę mięśniową. Aminokwasy przyczyniają się także do zabezpieczenia włókien mięśniowych przed ewentualnymi uszkodzeniami.Ponadto ich suplementacja przyśpiesza czas regeneracji organizmu po intensywnym treningu.

Kto w szczególności powinien rozważyć suplementację aminokwasów?

Ponieważ aminokwasy są podstawowym elementem składowym białek, z których zbudowane jest ciało człowieka na ich suplementację powinny postawić osoby, które regularnie uprawiają sport. Zgodnie z ogólnie przyjętymi założeniami dzienna dawka białka powinna wynosić 2,2 g na każdy kilogram masy. Taka ilość aminokwasów nie znajduje się jednak nawet w najlepiej zbilansowanej diecie. Dlatego też jeśli uprawiasz sport i chcesz wspomóc swoje ciało w rozbudowie tkanki mięśniowej oraz przyśpieszyć procesy regeneracyjne powinieneś rozważyć ich suplementację.

Należy jednak mieć na uwadze fakt, że szczególnie młodzi mężczyźni powinni zachować umiar w stosowaniu aminokwasów gdyż ich nadmiar w organizmie może przyczynić się do nadmiernego spadku produkcji testosteronu.

Jaką formę suplementacji wybrać?

Ponieważ regularna i długotrwała suplementacja aminokwasów w formie tabletek może przyczynić się do obciążenia naszej wątroby warto rozważyć inną formę ich dostarczania do organizmu. Szczególnie zaleca się przyjmowanie preparatów w postaci kapsułek lub proszków. Charakteryzują się one wysoką biodostępnością i rozpuszczalnością.

Zaleca się także, aby stosowana dawka aminokwasów była odpowiednio dobrana do:

  • masy ciała
  • płci
  • intensywności treningu.

 

 

Załaduj więcej od Dariusz
Załaduj więcej w Sport
Komentowanie wyłączone

Sprawdź także

Lampy – najczęstsze błędy popełniane przez kupujących Plik Edycja Wstaw Widok Format Narzędzia

Statystyki pokazują, że dużo osób kupujących lampy jest potem niezadowolonych ze swoich wc…