Bądź asertywny dzięki przypomnieniom

Gdy odkryjesz, że ktoś zalega z płatnością, wyślij klientowi wiadomość e-mail z przypomnieniem wraz z kopiami faktur. Kontynuuj wysyłanie cotygodniowych wiadomości e-mail oprócz zwykłych powiadomień pocztą. Nie wahaj się żądać zapłaty w sposób bezpośredni, profesjonalny. Jeśli wolisz uniknąć werbalnej konfrontacji z klientami, listy ponaglające o strategicznym brzmieniu często spełniają swoje zadanie. Ważne jest, aby działać szybko, a bycie sumiennym może zapewnić, że Twoja faktura nie zgubi się w chaosie tego, co może być zdezorganizowanym procesem rozliczeń, zwłaszcza w środku zawirowań finansowych, z którymi może spotkać się Twój klient. Pamiętaj, że prawdopodobieństwo pełnego odzyskania należności stale spada, gdy zaległości klientów mają więcej niż 60-90 dni. Choć może to być świetne narzędzie, nie pozwól, aby czekanie na odpowiedź utrudniło Ci podjęcie decyzji o przekazaniu sprawy specjaliście.

Sprawdź: Windykacja kujawsko-pomorskie

Utrzymuj politykę kredytową

Prowadzenie interesów z klientami posiadającymi zdolność kredytową zwykle przekłada się na mniejsze ryzyko nieterminowych płatności, jednocześnie zwiększając szansę na uzyskanie zdrowego wskaźnika obrotów gotówki z tytułu sprzedaży. Podejmuj rozważne decyzje podczas opracowywania polityk kredytowych, które określą, jakie ryzyko Twoja firma jest skłonna zaakceptować. Po określeniu, gdzie finansowo mają znajdować się klienci, utrzymuj i egzekwuj swoją politykę kredytową bez wyjątku. Przeprowadź weryfikację wiarygodności kredytowej za pośrednictwem zaufanego źródła i porozmawiaj z istniejącymi referencjami handlowymi przed udzieleniem kredytu nowym klientom. Zawsze udzielaj potencjalnym klientom jasnych i prostych informacji na temat polityki kredytowej Twojej firmy.

Załaduj więcej od Redaktor
Załaduj więcej w Różne
Komentowanie wyłączone

Sprawdź także

Kolor mieszkania wpływa na atrakcyjność

Czy wiesz, że jest coś takiego jak kolor roku? Pantone Color Institute, konsultanci ds. Ko…